Bizi Arayın

Botoks

Kullanılan Madde Nedir?

Botox sırasında kullanılan madde, Clostridium Botulinismus adı verilen, anaerob ortamda oluşan bir maddedir. Bu madde, gıda zehirlenmesinden sorumlu olan bir bakteri tarafından üretilen spazmolitik nörotoksindir. Botox ismini, 1980’li yıllarda almış olan bu uygulama, ilaç kimliği kazanmıştır.

Botox uygulaması, dünya çapında en sık olarak uygulanan estetik müdahalelerden biri olarak kayıtlara geçmiştir. Botox uygulaması, FDA ve Sağlık Bakanlığı onaylı bir uygulama olarak, kırışıklık ve terleme tedavisinde sıklıkla kullanılmaktadır.

Duygularımızı ifade ederken tepkilerimizi dışa yansıtmak için mimiklerimizi kullanmaktayız. Yaşın ilerlemesiyle birlikte, yıllar boyunca duygularımızı ifade etmekte kullandığımız kaslar üzerindeki derilerde gözle görülür nitelikte kırışıklıklar ve çizgiler meydana gelmektedir. Botox uygulaması, mimik kaslarının üzerindeki derilerde pürüzsüz bir görünüm sağlamakta ve yeni kırışıklıkların oluşumunu da engellemektedir.

Botox Uygulaması Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

• Botox uygulaması öncesi, doktor mutlaka kullanılan ilaçlar konusunda bilgilendirilmelidir. Aspirin, antibiyotik, hipertansiyon ilaçları, kan sulandırıcı ilaçlar ve ağrı kesiciler botox uygulamasından 2 hafta önce kesilmelidir.
  • Botox uygulaması öncesi alınan gıdalar ve gıda destekleri konusunda doktor bilgilendirmesi yapılmalıdır. Yeşil çay, C ve E vitaminleri, balık yağı, sarımsak, ginseng, ekinezya ve gingo gibi gıdalar, pıhtılaşmayı engelleyici etkilere sahip olmaları bakımından botox uygulamasından 2 hafta kadar önce kesilmelidir.
  • Botox uygulamasından 3 gün önce alkol alımı kesilmelidir.
  • Botox uygulamalarının gerçekleştirileceği bölgede aktif cilt enfeksiyonu bulunması durumunda, uygulamanın ertelenmesi gerekmektedir. Botox uygulamasında küçük iğneler kullanılmaktadır.

Botox uygulamalarında kullanılan iğneler küçük ve ince niteliğinden dolayı, fazla ağrı hissi oluşturmamaktadır. Hasta botox uygulaması sonrası günlük yaşantısına sorunsuz olarak devam edebilmektedir.

Botox Uygulaması Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

• Botox uygulaması gerçekleştirildikten sonraki iki saat içerisinde yüz kaslarının çalıştırılması gerekmektedir. Uygulamanın etkisinin kaslara etkisini daha iyi şekilde meydana getirebilmesi açısından yüz kaslarını çalıştırılması önemlidir.
  • Yüze soğuk kompres uygulanması, oluşabilecek ödem, kızarıklık ve morluk gibi durumların etkilerini azaltabilmektedir.
  • İlk 4 saat boyunca yüz üstü yatılmamalıdır.
  • İlk 24 saat içinde yüz ovuşturulmamalı, yüze masaj yapılmamalı, kaş aldırılmamalı, saç boyanmamalı ve makyaj yapılmamalıdır.
  • İlk 24 saat içerisinde yüzde kızarıklığa sebep olabileceği için, sıcak banyo ve duş yapılmamalı, yoğun güneşe maruz kalınmasından kaçınılmalıdır.
  • İlk 24 saat içinde ağır ve yoğun spor yapmaktan kaçınılmalıdır.
  • İlk 3 gün boyunca enfeksiyon bulaşma riski sebebiyle havuza girilmemelidir.
  • İlk 3 gün boyunca alkol, sigara, aspirin, ağrı kesici ya da kan sulandırıcı ilaçlar kullanılmamalı, yüksek oranda şeker, kafein ve sodyum içeren gıdalardan uzak durulmalıdır.
  • İlk bir hafta boyunca yüze cilt bakımı ve peeling yaptırılmamalıdır.

Yazar Hakkında